Tuesday, July 13, 2010

Purity

She giggled and whispered seductively, "The present that I wanted to give you is a french kiss!"

"Setiap org pasti ada prinsip dalam hidupnya. Biasanya berdasarkan apa yang diyakini kebenarannya. Prinsip hidup saya berdasarkan Al-Quran dan Hadith. Dalam agama kita, masalah kesucian selalu diutamakan. Itu terbukti kenapa pelajaran pertama dalam buku Fiqh tentang bersuci, agar penganutnya selalu menjagakan kesucian lahir atau batin. Diantara kesucian yang harus dijaga adalah kesucian antara pria dan wanita. Kalau saya melakukan ciuman dengan wanita yang tidak halal bagi saya, ertinya saya menodai kesucian saya sendiri dan kesucian wanita itu kan. Maaf, itu adalah satu musibah bagi saya... Saya bahagia dengan apa yang saya yakini kebenarannya." - Khaerul Azam in 'Ketika Cinta Bertasbih'.

After watching ‘Ketika Cinta Bertasbih’ last night, serenity settled in - I felt so much at ease with myself. Now, I truly understood what I read a while ago:

‎"You have to be the type of person you’re looking for. When I began my search, I wanted someone very ideal, while I was, in the beginnning of my search, not as practicing as I should have been. It was not until Allah guided me to change myself that I finally married the type of partner I wanted, alhamdulillaah." -

MulimBestLife

What you give, you will get back.

“And women of purity are for men of purity, and men of purity are for women of purity”[Surah An-Nur :26]

No comments:

Post a Comment